A Toyota logó szorosan összeforrt a márkával, de vajon mit is jelent a három összekapcsolódó ovális?
Először 1989 októberében jelent meg az embléma a Toyota 50 éves évfordulóján, mégpedig egy Toyota Celsioron, ami a Japánon kívüli piacokon Lexus LS 400 néven volt ismert. A három oválisból álló embléma kifejlesztése közel 5 évbe tellett, a cél egy markáns, jól felismerhető szimbólum megalkotása volt.
Az embléma három oválisa olyan szimmetrikus elrendezést kapott, hogy mind szemből, mind tükörből nézve felismerhető legyen. A belső két ovális a vásárló és a vállalat szívét jelképezi, ezek átfedése a kölcsönös előny és bizalom megtestesítője, de ezen túl egy T betűt is formál. A külső ovális a Toyotát körülvevő világot jelenti. Mindhárom ovális más-más vonalvastagsággal készült, utalva a japán kalligráf művészetre és kultúrára.
A logón belüli üres terek a Toyota által képviselt örök értékeket szimbolizálják: kiváló minőség, várakozáson felüli érték, vezetési élmény, teljesség és innováció a biztonság terén, környezeti és társadalmi felelősségvállalás.
Forrás: Official blog of Toyota GB