Megállíthatatlan a Toyota és a Lexus a hazai piacon

A világ leginnovatívabbnak és legkörnyezettudatosabbnak tartott autógyártója, a hibrid technológiájáról ismert Toyota három egymást követő hónapban ért el rekord eredményeket a 17,2%-al bővülő magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, így elképesztő negyedévet zárva 70%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest, aminek révén egy hellyel előrébb lépett a márkák rangsorában. A japán gyártó prémium márkája, a Lexus még ennél is drasztikusabb, 117,5%-os növekedést ért el a 2017-es év első negyedévében hazánkban.

A Toyota folytatva a tavalyi évben megkezdett szárnyalását 2017 első három hónapjában 2214 új autót értékesített Magyarországon, amellyel az előző év azonos időszakához képest 70%-al növelte értékesítéseit, így 2,4 százalékpontos piaci részesedés növekedéssel, 7,7%-os részesedéssel zárta az első negyedévet a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. A japán gyártó ezzel eggyel előrébb lépett a márkák hazai rangsorában, így már az ötödik helyen áll, éppen hogy lemaradva a negyedik helyről. Ennél is látványosabb növekedést ért el hazánkban a világ vezető hibrid gyártójának prémium márkája, a Lexus, amely az idei év első negyedévében 137 új autó értékesítésével 117,5%-al növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedését 0,2 százalékponttal 0,5%-ra javítva. A Toyota és a Lexus márkák közös piaci részesedése így az első negyedévben 8,2%-on zárt.

Január és március között egyébiránt a Toyota hazai értékesítéseinek 78,4%-át tették ki a személyautók. Az első negyedévben a legnépszerűbb Toyota modellnek Magyarországon a pickup szegmens értékesítéseit domináló Hilux bizonyult, ami a 410 darabbal a márka hazai eladásainak 18,5%-át tette ki. Ezt követte a Yaris (18,1%), a RAV4 (14,7%), a Corolla (11,6%), az Auris (10,9%) és a vadonatúj, kategóriateremtő C-HR (9,4%).

A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (az első negyedéves értékesítések 50,4%-a) és RX (34,3%) SUV modellek vitték a prímet.

„Az idei év első negyedévében a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon a TOP10-ben végző márkák közül egy sem tudta megközelíteni a Toyota által elért növekedés mértékét, sőt, míg márkánk a piaci bővülés üteménél négyszer gyorsabban tudta növelni eladásait, addig hatan lassabban növekedtek mint a piac, azaz piaci részesedést veszítettek. Prémium márkánk, az előző év azonos időszakához képest eladásait több, mint megduplázó Lexus még ennél is inspirálóbb eredményt ért el, hiszen eladásaink hétszer gyorsabban növekedtek az általános piaci bővülésnél.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A piaci bővülést nagyságrendekkel meghaladó ütemű növekedés természetesen több tényezőre vezethető vissza, ezek közül az egyik legfontosabb ugyanakkor a környezetbarát, rendkívül alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid meghajtás folyamatos térnyerése: az utóbbi három évben megnégyszereződtek a hazai hibrid eladások, az idei évben pedig még látványosabb növekedés várható, ebből pedig a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló gyártójaként nagyban profitálunk.”  – magyarázza a szakember.

„A magánügyfelek mellett a hibrid meghajtás immáron a Magyarországon még mindig meghatározó flottapiacot is lassan, de biztosan forradalmasítja: a meggyőzően alacsony üzemben tartási költségek mellett egyre nagyobb hangsúly helyeződik a társadalmi felelősségvállalásra is, és mind több vállalat igyekszik környezetbarát flottát fenntartani, nem beszélve az autók maradványértékéről, ami a dízelbotrányként ismert jelenséggel, és a dízel modellek számos európai nagyvárosból várható kitiltásával párhuzamosan szintén erősen a hibrid technológia felé billenti a mérleget.” – fejti ki Varga Zsombor.

„Mindez pedig a technológia kifejlesztőjeként és a legújabb fejlesztések éllovasaként olyan versenyelőnyt jelent számunkra, ami piaci pozícióink további javulását eredményezheti. A Toyota célul tűzte ki, hogy 2020-ig teljes értékesítésünk 50%-át tegyék ki a hibrid modellek, ám hazánkban legfontosabb modelljeink esetén ezt már most megközelítettük, vagy épp meg is haladtuk. Az idei év első negyedévében magyarországi Lexus értékesítéseink 98%-a hibrid volt, ám legfontosabb Toyota modelljeinknél is kimagasló a hibrid arány: a flotta és magánpiacon is egyaránt népszerű Auris esetén 46%, a RAV4 esetében 72%, a vadonatúj C-HR esetében pedig 70% volt az eladásokból a hibrid értékesítések részesedése.” – avat be a kommunikációs vezető.

Top